Iedere organisatie en iedere medewerker beschikt over een set aan kernwaarden. Dit zijn waarden die laten zien waar jij in je werk, of de organisatie voor staat en wat je wil bereiken. Het zijn de zaken die aangeven wat je echt belangrijk vindt. In het ideale beeld komen de kernwaarden van de organisatie en de
medewerkers met elkaar overeen of liggen op zijn minst heel dicht bij elkaar. De kernwaarden van de organisatie vormen een
meetlat die helpt bij het nemen van strategische beslissingen maar als medewerker ontleen je ook je functioneren aan deze meetlat.
Het kan lastig zijn om erachter te komen wat de kernwaarden zijn van de organisatie. Wij hebben daar onze eigen methode voor ontwikkeld en willen je daar graag bij helpen. Maar wij doen eigenlijk
nog meer. Wij helpen je vooral met het vertalen van de kernwaarden naar de praktijk, want het gewenste gedrag is meestal de ontbrekende schakel tussen plannen en succes. Als je eenmaal je
kernwaarden hebt benoemd wil je dit ook vertalen naar houding en gedrag dat bij iedere kernwaarde hoort. Tot slot kun je op teamniveau en op individueel niveau doelstellingen en concrete acties koppelen aan de kernwaarden. En dat op een
heldere manier zodat iedereen weet wat van hem of haar wordt verwacht en nog mooier, dat ze er ook achter staan!
Een kernwaardensessie duurt minimaal 1 dagdeel, afhankelijk van de grootte van de groep. Daarna ondersteunen we bij de transitie naar de praktijk en het borgen van de kernwaarden op lange
termijn. Wil je meer weten over hoe we dit voor elkaar krijgen?