JACARE

Maak kennis met onze klanten! In de rubriek ‘klant in beeld’ stellen zij zich graag aan u voor. Lees hier het verhaal van Wim en Bart Jalink, eigenaren van het familiebedrijf Jacare uit Goes.

 

In 2016 startte Wim Jalink met zijn zoon Bart en vrouw Ingrid het bedrijf Jacare. Zij zijn specialist in decubituszorg: alles wat te maken heeft met het voorkomen en verzorgen van doorligplekken. “We leveren bijvoorbeeld matrassen en zitkussens aan ziekenhuizen, particulieren en zorginstellingen”, vertelt Wim. “Daarbij onderscheiden wij ons in kwaliteit. Zo zijn wij exclusief dealer van een Zweeds topmerk. Bij ons kun je producten kopen en huren. Dat is heel duurzaam, want het zijn hoogwaardige matrassen die patiënten soms maar korte tijd nodig hebben.” 

 

Klantentevredenheidsonderzoek

In 2020 behaalde Jacare diverse ISO-certificaten. Bart legt uit dat een verplicht onderdeel daarvan het uitvoeren van een klantentevredenheidsonderzoek was. “We wilden het professioneel aanpakken. Janse & Janse is een kantoorgenoot en bovendien werden ze ons van harte aanbevolen. En terecht! We hadden niet verwacht dat hun aanpak zo gedegen zou zijn. We hebben eerst onder begeleiding van Janse & Janse een ochtend besteed aan het definiëren van ons DNA, klantgroepen en de stappen binnen ons klantproces. Aan de hand daarvan is toen de vragenlijst opgesteld. Al het werk werd ons uit handen genomen: onze klanten kregen een mailtje vooraf, de enquête zelf en een reminder. Alle respons werd door Janse & Janse verwerkt, geanalyseerd en later aan ons gepresenteerd.”

 

Bedrijfsvoering bijsturen

Wim merkt op dat het Jacare méér inzicht gaf dan hij vooraf had verwacht. “Het is zo’n veelomvattend traject – we kregen echt waar voor ons geld. Met de uitkomsten kunnen we onze bedrijfsvoering bijsturen. Als voorbeeld: ons productassortiment mag volgens sommige klanten breder. Willen wij meer bieden op het vlak van voeding of wondzorg? Dat vergt van onze kant strategisch denkwerk. Ook stellen klanten het op prijs als we na levering even bellen of alles naar wens is en of er nog vragen zijn. Daarom zijn we nu op zoek naar een nieuwe medewerker customer care.” Overigens zit het met de klantentevredenheid over het algemeen heel goed. Trots laat Wim een trofee zien: “We scoorden een 8,4. Daar zijn we ontzettend blij mee!”

 

Het beste resultaat

Vader en zoon zijn erg te spreken over de aanpak van Janse & Janse. “Carola had een heel heldere planning opgesteld, die ze goed in de gaten hield. Dat was buitengewoon prettig. En Scarlett is erg direct, maar met een warm hart. Ze heeft een duidelijk doel voor ogen: voor jouw bedrijf het beste resultaat behalen. Dat doet ze heel passievol. Ze kijkt met frisse blik van buiten naar je organisatie, waardoor ze je aan het denken zet. Steeds die vraag: waarom doe je het zo? Dat houdt ons scherp.” Wim en Bart antwoorden heel stellig op de vraag of ze Janse & Janse bij anderen zouden aanbevelen: “Zeker weten! Hier durven we onze relaties heen te sturen. Want het klantentevredenheidsonderzoek heeft meer opgeleverd dan we vooraf hadden gedacht.”